小對話掌握電話交談核心句型(2) - 教學補習


 

對話一

1. Hello! 你好!

2.Hello! May I speak to Mr. Colin please?你好!我可以和克林先生說話嗎?

3.You must have the wrong number. There is no Mr. Colin here.你肯定打錯電話了,這里沒有克林先生。

4.Oh, I am sorry.哦,對不起!

5.That's all right.沒關系。

對話二

6.Hello, Sun Trading Company.你好,這是太陽貿易公司。

7.Hello! May I speak to Mr. Sam please?你好!我可以和山姆先生說話嗎?

8.I'm sorry, but Mr. Sam is not in right now. May I take a message?我很抱歉,山姆先生現在不在。我可以幫你留個言。

9.No, that's all right. I'll call him again later.不用了,謝謝。我一會兒再給他打電話。

10.May I have your name please? 可以留下你的名字嗎?

11.Yes, Warren. 好的。Warren

12. How do you spell it?你能拼寫一下嗎?

13.W-A-R-R-E-N.W-A-R-R-E-N。

14.Thank you. I'll tell Mr. Sam you called.謝謝。我會告訴山姆先生你來過電話的。

15.Thank you. Good-bye! 謝謝,再見!

16. Good-bye! 再見!

【電話英語系列】小對話掌握電話交談核心句型>>>


arrow
arrow
    文章標籤
    數學補習 補習社 dse數學
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 hoksi-edu 的頭像
    hoksi-edu

    hoksi-edu

    hoksi-edu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()